Is it..cold?

Nu sitter jag här och trummar på skrivbordet. Så duktig som jag är så gjorde jag precis klart 5 sidor matte, koordinatsystem och tänker fram och tillbaka på var jag ska lägga mina pengar och om jag verkligen behöver detta. Förhoppningsvis behöver jag ju det eller så vill jag vara helt säker på att jag absolut inte behöver det. Som jag säkert inte har skrivit så har jag sålt min Canon EOS 1000D till Rebecka, min klasskompis, som är super nöjd med den, även hennes pappa. Så nu tänkte jag mig en Canon EOS 600D med HD-inspelning istället. Jag har ju pengarna men jag vill att det ska vara värt det för 6000kr är inte något jag bara vill kasta iväg snål som jag är. Sedan ska jag skaffa ett passande UV-filter som skyddar objektivet samt koncentrerar skärpan något. Tänker tillbaka på hur otroligt glad jag var över min nya, dyra, fina och otroligt efterlängtade kamera. Sprang runt hela dagen för att fotografera och fyllde hela minneskortet med massa bilder allt från blommor, katter, orörliga motiv, människor och hästar. Otroligt glad var jag, helt ofattbart i denna tid då jag kanppt fotograferade då jag kände att min kamera kändes sliten för mig.



Sen åter till rubriken, hur kallt ska det bli i lilla Skåne?! Någon i klassen snackade om hela 30 minusgrader, tror inte på det men ändå, sjukt att graderna ska börja sjunka nu när julen är över och man kan inte ens hämta in hästarna från hagen utan att fingrarna domnar bort, sedan kan man inte ens rida ordentligt längre. Blir så jäääävla fuucking irriterad! Vill bara smälla igen dörren om och om igen. Lätt damp? Jaoo. Sedan en sista notis kan man bara gå in på expressens egna videokanal på hemsidan och hitta helt cpade filmer som kommit från nyheterna, det var en kille som började köra ett "skådespel" med byxorna nere på sin kompis när han vann 2000kr i ett travlopp... Sjuk kille?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design By FailedKid
RSS 2.0