That girl with big dark eyebrows...

Hej allihopa! Jag heter Ina och jag är en av Gillis bästa vänner, eller ja. Hon är i alla fall en av mina. Vi möttes på ett ridläger 2007 och jag minns morgonen vi träffades som om det vore igår. Alla ridlägerdeltagarna stod samlade i en ring och strirrade med stora runda ögon mot ridläraren. Plötsligt rullar det in en stooooor BMW på gården! Ut kommer en liten blond flicka med de absolut vackraste ögonbryn jag någonsin sett! De var mörkbruna, nästan svarta, och väldigt fylliga. Jag kunde inte sluta stirra på henne och under den korta minuten samligen varade hade jag redan bestämt mig - hon skulle bli min vän!

Men raska kliv gick jag fram till henne och frågade rakt på sak "Vem är du?" och sedan log jag så brett att jag visade alla mina tänder på en och samma gång. Flickan förklarade sakligt "Jag heter Gillis och jag bor i Förslöv." Sen så frågade hon lite undrande "Och vem är du..?" "Jag heter Ina och jag bor i Mjöhult, vi ses sen Gillis!"



Senare under dagen skulle vi rida ut och vi skulle para ihop oss två och två på ett led. Till min dåvarande bästa vän Vendelas förfäran ropade jag högt "Gilliiiiiis! Vi kan gå ihop!!" Vi ställde oss bredvid varandra medan vi väntade på att få börja gå. Efter några minuter var det fortfarande pinsamt tyst och då säger Gillis plötsligt: "Vet du? Jag kan få Hot-Spot att skaka!" Och så börjar hon ruska på kroppen allt vad hon kan och mycket riktigt, hästen skakade! Jag kommer ihåg att jag då hade jätteroligt åt att hon kunde skaka honom, men nu på senare år tycker jag det är så mycket roligare att hon faktiskt gjorde det. Att skaka om en hel häst är väl ingen bedrift? ;)



Gillis har alltid varit den vän jag vänt mig till när jag inte har mått så bra, jag vet att hon oavsett vad finns här för mig och jag är oändligt tacksam över det! Jag vet att jag kan ringa Gillis när jag är ledsen. Även om det är klockan två på natten så vet jag att hon tar sig tid att prata med mig och få mig på gott humör igen. Jag värdesätter detta något enormt, det betyder otroligt mycket för mig. Det är verkligen svårt att hitta vänner som ställer upp så som Gillis gör, men jag har haft turen att hitta en perfekt! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design By FailedKid
RSS 2.0