In da' Höganäs

Jag måste säga det att här i höganäs på PeterSven skolan är det awesome. Vet inte vad jag ska säga om dem men det är en rolig klass. Man känner sig inte liten på något sätt alls, lite som ens egen klass men helt klart annorlunda när man tänker på skämt och sånt. Min dag har varit rätt grym ändå :) De har ju så korta lektioner! Jag är van vid att vi har typ 3 timmar matte en gång i veckan medans dem har 1h 3gånger i veckan. DET ÄR SLAPPT! Alla lärare är inblandade i allt, väldigt förvirrande enligt mig men praktiskt. Skolan är liten och uppdelad i många olika ställen. Man får heller inte gå runt med skorna i skolan, liiiite segt tycker jag x) Eleverna har alla möjliga personligheter! Pajaser, lugna och tysta som man inte hör av, snälla och tillmötesgående, tuffa och ja listan kan fortsätta. Jag har haft idrott, NO, matte och även extra läxhjälp. WIHU! 

Min dag började med ett uppvaknande klockan 7.15 ungefär och sedan skulle jag skjutsa Ina och hennes tunga väskor med min gröna älskade cykel. Vi höll även på att missa bussen tack vare den sega och oerhört starka motvinden! Fyfasen... Men sedan så var det ett pinsamt läge då man inte pratade med någon och de inte pratade med mig heller. Lite outsider, men man kände igen många personer från facebook och som man hört talas om. Ja, sedan var det dags för musik, jag klinkade lite p en gitarr som skulle "föreställa" en bas och efter ett tag satte det sig bättre och blev rätt okej. Efter det hade vi matte, det var inte speciellt sensationellt, och vi räknade typ volym och sånt (vi hade gjort det lite i höstas) sååå ja jag körde på9ornas mattebok, AS STOLT! Sedan var det idrott och vi joggade en del och lite svettig blev man. Har inte så mycket att säga om det... SEDAN hade vi NO men helt ärligt så läste vi mer på min gamla blogg än om Austin Armoured Car som hon skriver om. Komiskt nog så tog jag en plats där för Inas kompis i gruppen skulle till läkaren, mihihi. Efte det var det mentors tid och sedan läxhjälp. Inte så mycket att säga om det.. MEN har varit en grym dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design By FailedKid
RSS 2.0